Roligt, jag hörde av en...

publicerat i Allmänt;
...att hon saknade min blogg.
Jag fick mig ett uppvaknande där.
 
Hur livet lever med mig nu för tiden..??
Ja ni, jag kan ju säga som så att jag har mått bättre  i alla fall psykiskt sett.
Kroppsligt är samma skit.
 
Vad jag gör nu för tiden, inte alls mycket.
Jag gör det jag o-r-k-a-r, som igår till exempel, så genomvattnade jag alla våra växter och JA det är en hel del.
Som grädden på moset, låg jag resten av dagen / kvällen, förutom då jag rastade vovvsen.
Jag fick ju beviljat 100 % sjukersättning från och med december 2021, gött nu kan jag ju släppa den saken. För Försäkringskassan är ändå Försäkringskassan.
Man har ju hört skräckexempel.
 
Vovvsen lever och har det bra.
 Här har vi Gaston, som är bedrövad över att pappa åkte till jobbet.
 Här har vi "lilleman", 68 cm hög och dryga 40 kilo.
Han växer så det knakar.
I början på juni, ska jag till Huskvarna, ligger precis utanför Jönköping.
Där bor en syster till Icko, sedan bor en syster i Västerås och en broder i Sthlm, de andra vet jag inte.
 
Vilket fall som helst, ska jag till Huskvarna på valpträff, ska bli jätteroligt att träffa systrarna till Icko.
Tyvärr så kan ju inte Göran följa med, denna träff är en söndag.
Göran jobbar endast helger året om, han gör 36 timmar på fredag, lördag o söndag. 
Tuff helg, men sedan är han ju ledig resten av veckan.
Eftersom han jobbar som han gör, går det ju året om.
Det är alltså lika med att det alltid är påsk o midsommar.
 
Något år kommer han ju ta semester ihop med midsommar, så vi kan åka ut med husbilen.
På tal om husbil, vi har säkerligen bytt en om inte två gånger sedan sist.
Nu har vi en boggie Knaus, med långbäddar.
Vi såg det på den förra bilen vi hade, det var väldigt trångt i den, visst är vi inne alla på en och samma gång i denna, så kan den ju också kännas lite trång.
 
Jag tror inte jag har berättat för er, att vi vart tillfrågad av Ellie, om vi vill bli hennes son Maximilian's gudföräldrar.
Det tycker jag är en ära, vart väldigt glad när hon frågade oss.
 Här är sötisen, på denna bild är han drygt 2,5 månad.
Så, vi får se när dopet blir, den dagen tar ju Göran semester.
Jag älskar att ha Göran hemma månd-torsd, men om /när det är något, ja naturligtvis är det ju på helger.
 
N får det räcka i detta inlägg. 
 
Ha en fin fortsättning på helgen.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Åååhh vad kul att du börjat blogga igen! ♥ Kul att läsa om hur du har det även om det inte är kul att du inte mår bra... Det är skönt när man fått sin sjukersättning, man behöver inte bry sig om att fixa sjukintyg från läkaren etc, stressen släpper och man kan fokusera på sig själv och sitt mående på ett annat sätt.
Vad roligt att ni ska bli gudföräldrar, vilken go söt liten kille! ♥
Hur kommer du upp till Huskvarna då? Och vovvsen skall väl med också?
Vet att du har en tuff dag idag måndag så jag skickar massor av varma goa kramar till dig! ♥♥♥

Svar: Hej igen, å Tack för din kommentar.Du menar när jag ska på valpträffen, då följer Tintin med mig, det var hon själv som erbjöd sig, Gaston får eventuellt vara hemma eller följa med och sitta i bilen, beroende på vädret, är det väldigt varmt då mår han ju bäst hemma.

Kramar om 💕💞💕💞
Annelie

Kommentera inlägget här :