Nu är det sorg...

publicerat i Allmänt;
.... i denna familj, IGEN.
Ja, detta eftersom vår älskade katt på 17 år, fick somna in.
Sylvester var mer som en hund än katt, detta beror på att han tog våran dåvarande hund, som sin mamma, då vi tror inte han var den åldern de ska vara när de kan tas från sin mamma.
Han tydde sig väldigt mycket till Freja, följde henne, sov med henne osv.
Så, Sylvester gar alltid varit speciell, sedan så har han varit "min katt".
 Här sitter jag på golvet med Sylvester som har fått överdosen och vandrat vidare.
Älskade, älskade Sylvester 
 
Inatt vaknade jag vid 3-tiden och hade djävulska smärtor, så jag fick lov att ta av de starkare pillrena jag har, sedan låg jag och kikade på mobilen, tills de börjat verka, då släckte jag och somnade om.
Göran hörde på mig direkt när jag kom upp, att det inte var en bra dag för mig.
Han var iofs inte hemma när jag kom upp, men kom hem nästan då jag klev upp.
Han hade varit och köpt dagsfärska frallor och 20 rosor.
 
Ra
A, 20 år sedan, vart har de åren tagit vägen..??!!
Ni som har era respektive, visst äre underbart när man träffat rätt..??
 
Men, eftersom smärtan varit jobbig för mig, så har jag legat hela dagen, sovit till och från, å Göran har städat hela vårt hem.
Vi skulle vilja ha städhjälp varannan vecka, men vi har inte tagit tag i det ännu.
Det är jag som sagt det, för jag tycker Göran skulle ha hjälp med det.
Får ta tag i det, för att få kostnadsförslag av olika städfirmor.
 
Annars, så rullar tiden på.
Vi hade ju eventuellt tänkt oss att åka och ställa husbilen på campingen här i Nässjö, Lövhult heter campingen.
Vi hade i alla fall tänkt oss månd-torsd. Men, eftersom det skulle bli kyligare och regn hoppade vi över det.
Vi har haft lite regn då o då, sedan har det spruckit upp och solen har visat sig.
Vad har ni haft för väder..??
 
Okej, det får bli allt för idag.
Roligt att ni läser min blogg igen, fast jag var borta såpass länge.
 
Vinkelivink.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lena Björk:

Jag och gubben min har varit ihop i 41 år till hösten och gifta i ....
Oj 35 år i år!!

Nu går han i pension ( 1 år tidigare) så jag kommer ha honom hemma.
Ja jag träffade rätt från början och tänker inte byta ut honom😅

Kram🥰

Svar: Oj, hela 41 år och gifta i 35 år. Ja snacka om att träffa rätt i början på sin kärleksresa.Hur kommer det att kännas och ha honom hemma 24/7..??

Det vet jag mamma tyckte var jobbigt att helt plötsligt så hade hon pappa hemma hela tiden.
Han var ju resande syrfastmurare, så han låg ju alltid borta på jobb.

Tyvärr så gjorde ju inte mamma och pappa något speciellt mer än sina långresor plus att de hyrde ju ett hus i Spanien i 3 månader, som tur var så hann de med detta innan covid-19 kom och lamslog hela Europa.

Kramen 💓
Annelie

2:a kommentar, skriven , av Pisan:

Skickar varma goa kramar till dig över cybern! ♥♥♥ Förstår att det är tufft nu.
Vad gulligt att han köpt rosor till dig. Ja, visst är det underbart när man träffat rätt, jag har äntligen gjort det! ♥ Inte klokt att man skall behöva bli över 50 innan man gör det.... Har ju trott att jag träffat rätt innan, men det vet jag ju nu att jag inte gjorde och det visade ju sig efter ganska lång tid att det inte var helt rätt.
Städhjälp skulle jag också behöva, fixar det inte själv. Har ju varit själv här hemma sen yngsta dottern flyttade för snart 1 år sen. Men jag har inte råd.... Inte ens med hemtjänstens städning. Så nu har jag sällskap av en hel farm dammråttor.... Orkar inte dammsuga varje vecka, det bara inte går. Och när jag väl gjort det får jag lida för det i flera dagar.
Här har vi haft busväder i några dagar nu, blåst och regn. Och det känns i kroppen. Idag har jag en helvetisk huvudvärk som grädde på moset.
Hoppas du mår bättre idag och att du får en fin helg, själv är jag ensam den här helgen, precis som du är på helgerna, älsklingen är i Falun på innebandycup. Kramis! ♥

Svar: Ja, jag är så glad att du är lycklig igen, det är du värd. Bor ni i närheten av varandra..??Jobbigt att du inte orkar att städa som du vill.
Jag kan faktiskt dammsuga lite numera, vi köpte ju oss denna batteridammsugaren Philis, den man även kan moppa golvet med också.
Den kan jag köra framför mig, har ju inte en maskin med kabel bakom mig.
Du har inte satte dig i kö på en 2:a..??

Många kramar 🥰🥰🥰
Annelie

3:e kommentar, skriven , av Pisan:

Ja, vi bor ganska nära men det blir ändå inte att vi hinner ses på veckorna. Han har fullt upp med sina killar, som han har på heltid, och innebandy som han är ledare för. Och, naturligtvis, hemmet. Det tar tid ju och han jobbar heltid också. Vi bor rätt nära men det tar en evighet för mig att åka dit kommunalt för jag måste åka in till stan först och sen liksom åka tillbaka en bit. Så han brukar hämta mig på fredagarna på väg hem från jobbet och så kör han hem mig på söndagseftermiddag/kväll. Jo, jag har satt upp mig på mindre lägenhet men närmare älsklingen men det är svårt att få/byta lägenhet här. Kramis! ♥

Svar: Vad härligt att ni bor såpass nära varandra, så det kan skötas så bra på helgerna.
Okej, så han har sina killar boendes hos sig.

Bättre att bara ha helg"dejter", så kan ni ju sköta era privata hemsysslor etc under veckorna.
Gött för dig att du slipper åka buss så långt, för att kunna få träffa sin ("rätta").

Må såååå gött min vän, ta hand om dig och njut av er pirrande kärleksrus.

Många kramar.. 💓💓💓 // Annelie
Annelie

Kommentera inlägget här :