Jisses, snart...

publicerat i Allmänt;
  1. ..... har halva juni redan gått, å ingen sommar får vi heller.
  2. Har vi haft 4-5 dagar som har varit riktig fint väder 
Vi väntar o väntar på vår nya kolgrill, som vi beställde för ganska så länge sedan.
 
 Denna grill är det vi väntar hem, men jag tror inte vi hinner att få den, denna sommar.
Visst, det går inga nöd på oss, då vi även har det stora grillfatet och en elektrisk grill.
 
Idag på förmiddagen ville Anki komma, för att dels träffa Icko och sedan för att vi fick en fikastund tillsammans 
När hon hade varit här i cirka10 min, så betedde Icko sig sludigt, så jag trodde det var bråttom ut fast det var 1 timme efter han kom in med pappa.
För att det skulle gå fort, så fick han kedjan runt halsen, vi mötte ett par och deras lilla lurvetuss.
Icko la sig ner, då vet jag att han rycker till när de kommer närmare,  för det är ju LEK, för honom. 
Detta var jag ju beredd på, men jag var inte beredd på att han skulle svänga runt mig och rullstolen, så jag vart som ett korthus på asfalten och rullstolen låg på sidan.
Snacka om att bli "arg som ett bi".
Det vart ju armbågen som tog mest stryk fint blåmärke jag får igen.
Kan ju säga som så, att Icko kommer INTE ut med mig något mer, utan nosgrimman, dumt att chansa.
Jag skäms över alla blåmärken jag har över hela min kropp, men så är det ju, när jag har en dryga 40 kilos tung vovve,xsom inte vet riktigt ännu vart han har sin egen kropp.
Icko är drygt 1 år, men en väldigt valpig sådan voffsing.
Jaha, har ni börjat att planerat för årets midsommarfirandet ännu..??
För nu är väl allt med studenter och skolavslutningar klara.
Ja, jag vet i alla fall vad vi ska göra, Göran jobbar 12.15-23.15 på självaste midsommarafton, lördag o söndag jobbar han 10.15-23.15
Är det fint väder ska jag sitta på balkongen och dricka lite vitt vin, eller om jag slår till med en flaska champagne.
Jag ÄLSKAR vår balkong, å ännu mer nu när vi sålde det stora bordet o köpte ett mindre istället. För vad ofta sitter vi fler än vi två på vår balkong.
Vi gjorde det faktiskt för nån vecka sedan, jag var in på kontoret Princess, skulle köpa matbröd, de har alltid köp 3 men betala bara 2.
Ja, jag kom även hem med en månadens tårta.
Var upp till våra grannar ovanför oss, vår kattvakt Britt-Marie o hennes man Lennart.
Tänk vad lite som att fråga om de ville komma ner på kaffe och tårta kan göra.
De var själaglada, å då ska vi inte prata några dagar senare.
Jag vet inte om jag har berättat för er, att vår ÄLSKADE kattherre Sylvester har fått vandra över regnbågesbron, tror det blir 3 veckor i morgon.
Detta har gjort väldigt ont i mig, han var ju min katt.
Jag är ändå så ofantligt glad, att vi fick ha honom i 17 år.
Men, nu i slutet så märktes det väl på honom att han var trött, ville inte vara ute så mycket på balkongen, som han älskade annars 
Men, han hade ju fel på ämnesomsättningen, kvittrade vad mycket och vad han åt, så fastnade inte ett gram på honom.
Nä, nu får han busa och vara i sällskap med Trisse som vandrade över 2020.
Hoppas att båda våra kattherrar, träffat på min namma & pappa 
 
Okej, detta lilla får bli allt för idag 
Ha det bäst o sköt om er.
Ser något konstigt ut medvtext eller bilder, så har jag skrivit detta inlägg på mobilen.

Kommentera inlägget här :