Ja, då är snart...

publicerat i Allmänt;
....denna dag till ända också. Idag var det meningen vi skulle packa vår husbil för att åka någonstans i morgon, direkt efter jag hade varit hos min läkare, som jag ska vara till klockan 08.00. Men, vi hoppar över det. Vi åker ut nästa vecka istället, direkt när vi kan åka på måndag. Det gör mycket, när det blir en dag mindre eller mer. Vi packar bilen redan på torsdagen, så är det bara maten som ska med på måndag, så kommer vi iväg en bra tid också.
Men, vi har inte bestämt åt vilket håll vi åker ännu.

Vår sommarsemester, alltså Görans 4 veckors semester, åker vi upp till Höga kustenbron, alla säger det är så vackert där.
Det längsta norröver jag varit är till Sundsvall, men det minns jag inte, det längsta norröver som jag minns är Gävle.

Har du / ni några planer för er semester..??
Jag tycker redigt synd om alla som inte har råd till att göra något, för det ÄR gött att få bryta sitt vanliga mönster i alla fall 1 gång per år.
Men, ni som inte har råd. Jag hoppas ni provar att söka en massa fonder osv.
Hos oss här finns det kolli för barn som inte har något att göra på sommaren.
Också, något att kolla upp där ni bor. Visst, det blir ju ingen semester för dig, utan "enbart" barnen, så det bästa är ju att du söker fonder.

Annars då..??
Ja, jag "traskar" på i vanlig ordning, det vill säga allt är som vanligt.
Tintin var inne varje dag i förr förra veckan och hjälpte Göran att sy ny klädsel till husbilen.
Så nu har vi vita sittdynor och svart ryggstöd, det är i skinnimitation.
Vart jäkligt snyggt & fräsigt.
Bild kommer på detta.
Nu har Göran tanke på att vi ska byta bord, till ett runt istället.
Sedan är han inne på att lägga en mjuk matta på golvet.
Det är han å kikar på i skrivandes stund.
Göran har mycket idéer när det gäller vår husbil.
Sedan ska han beställa solljus-film att sätta högst uppe på framrutan, och där sker det stå Göran Vrålåket Annelie. Men det blir väl någon sorts tvist på det.

Något speciellt roligt har inte hänt.
Jag tänker mycket på mamma, pappa och Sylvester.
Pratar mycket med mammi o pappi, nu på onsdag är det 2 år sedan polisen ringde på dörren för att komma med dödsbudet och att pappa var anhållen.
HELA 2 ÅR sedan, denna tid har gått riktigt fort, fast jag har mått som jag gjort o gör till och från ännu.

Älskade mamma och pappa, Egypten 2009

Med detta så önskar jag er en fin fortsättning på er måndag
Hej svejs

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Nu till midsommar börjar älsklingen sin 4 veckorssemester. Vi har inga stora planer utan kommer vara här i omgivningarna. Men så var vi ju iväg förra veckan, till Härjedalen. Det är ju inte billigt att resa nu med de bränslepriser som vi har. Höga Kusten skall ju vara jättefint, ni kommer få en toppentur dit upp.
Förstår att det är extra jobbigt nu när det är en årsdag. Jag kan inte tänka mig att vara utan mina föräldrar, det kommer bli väldigt svårt när de är borta. Och det ligger ju inte jättelångt bort, pappa blir 80 nästa år. Det är inte lätt att vara människa.....
Hoppas ändå du får en bra midsommarhelg vännen ♥ Skickar kramar över cybern ♥♥♥

Svar: Mmm, det är jobbigt att förlora sina föräldrar, även fast man vet att den dagen kommer.

Hoppas att ni har en mysig och trevlig semester, finns ju oftast en massa mysiga ställen i ens närhet man kan kika på.
Ja, fy fasen för bränslepriserna nu, skrämmande.
Allt går upp, men inte din o min ersättning.

Ha det allra bäst min goa vän, kramar om ❣️❣️❣️
Annelie

Kommentera inlägget här :