Hej igen...

publicerat i Allmänt;
....denna onsdagskväll.
Sitter i sängen och skriver detta inlägg på mobilen.
På teven rullar hjulet, nåt du tittar på..??
Första gången jag såg det  alltså det första avsnittet tyckte jag det var så fruktansvärt rörigt.
 
Idag har vi varit till gardinboden (tror den butiken heter så) i Huskvarna och köpte skinnimitationsskinn som vi ska ha till dynorna i husbilen. Vi köpte så vi bara ska ha som överdrag.
Vem som ska sy, det är Tintin som är snäll och ska hjälpa oss.
Vi köpte både vitt och svart mönstrat, så vi kommer att ha sittdyna i en färg och ryggstödet i den andra färger.
Tror att det kommer att bli lite fräckt.
Men, vi gör ju dessa först och främst för att spara på dynorna, eftersom våra pälsklingar är i sofforna i husbilen.
 
Annars då..??
Ja, livet rullar på här som vanligt.
Men, jag har börjat att få en riktigt smärta i nacken och huvudvärk.
😔
Å ingen värme får inte heller.
😖
Som vi längtar, Göran är såååå trött på att bo här, just det på grund av att det ligger sååå högt.
Men, men till veckan visar det ju i alla fall sol och värme. Hoppas nu bara det stämmer också.
Till veckan nu ska vi åka och ställa oss på Lövhult, campingen här i Nässjö i 2 nätter, från måndag till onsdag.
Vi har ju fått den del av bordet som fattades när vi köpte denna husbil.
Åså hade den gått endast en sommarsäsong, 500 mil.
Det var dansbandskillarna Arvingarna som hade lånat den på sommarsäsongen.
 
Kommer bli mer och mer vi åker ut nu, när allt är okej med bilen, ja ännu mer blir det väl då de nya dynorna är på plats också.
 
Har DU nå roligt att se fram emot..??
Jag menar ju att Nationaldagen, midsommar ligger i startgroparna.
National-dagen har lite firande i Hembygdsparken, får se om vi går dit och kikar eller ej.
Midsommar blir inget speciellt, Göran jobbar.
 
Okej, få bli det enda idag.
Tråkigt inlägg, ja VET.
Icko trött efter kast med frisbee. 
Gaston är också trött.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Vad härligt att ni har husbilen och kan åka ut och ha det gott när Göran är ledig. Vad gulligt av din kompis att sy överdragen till dynorna. Kan tänka mig att det blir visst slitage när man har hundar.
Jo, jag har att se fram emot. Nästa lördag åker vi, jag och älsklingen och hans 2 killar och älsklingens pappa med fru upp till Härjedalen. Älsklingens pappa har stuga/hus där. Vi ska vara där 1 vecka. Midsommar har vi inga planer för, har inga planer för måndag, 6 juni, heller. Men vädret skall ju bli varmt i a f. Hela helgen skall ju bli varmare, skönt. Inte alls något tråkigt inlägg vännen ♥ Ha det så fint nu! Kramis! ♥

Svar: Ååå, jag känner dig ju inte i verkliga livet, men jag är SÅÅÅÅ glad för din skull att du träffat rätt nu och det verkar ju hända en hel del i ditt liv nu.Mysigt att åka till Härjedalen.

Jaaee, snacka om att längta efter sol och värme, så det är inte en dag för tidigt.
Blir mycket med balkonghelg för min och våra "pojkars" skull till helgen.
Göran och hans 2 arbetskamrater plus gjuterier där de är cirka 4-5 st ska grilla på en av deras raster. Vi har ju beställt en ny stor kolgrill, den vi hade här förut tog Göran med sig till jobbet, så nu blir det grillat av.

Ha det jättegött själv kära vän, många kramar 💗💗💗
Annelie

Kommentera inlägget här :