Ligger och lyssnar..

publicerat i Allmänt;
....på Karlavagnen och där pratar de på släktforskning.
Äre någon av mina läsare som har eller fortfarande håller på med släktforskning..??
Jag skulle ha velat göra det, men sådant är redan gjort på både mamma och pappas sida.
Många gånger när mina tankar går till mamma och pappa, så känner jag mig som ett litet barn, som gråter efter mamma och pappa.
Är det någon mer i min ålder (56 år), som känner likadant vid sorgarbete..??
Ja, i morgon är det "helg" igen, i 4 dagar. Vi får se om vi ger oss ut något med husbilen. Men jag skulle behöva åka ner till Specsavers, för jag tycker de senaste glasögon inte riktigt stämmer för mig och sedan så funderar jag på om jag ska köpa mig ett par solglasögon, alltså enkelslipade glasögon, som de fixar som sol.
Idag var Tintin och jag ut på förmiddagen, jag fick följa med i deras "månbil", som vi kallar den, det är alltså en elbil. Vi skulle bort till Byggmax för att byta kolsyrepatronerna till sodastreamern.
Sedan åkte vi hem igen, gick in och la mig på sängen i cirka 1 timme, sedan var det lunch för både mig och vovvsen. 
Efter detta gick vi ut på vår 1 timmes promenad  å jisses vad mina hundar sprang idag, när vi kom hem igen så följde vi med till gården hos Tintin. Där får ju K9 springa fritt, så då var det ju full fart där också. Plus att vår mini drack otroligt mycket vatten där.
Promenaden som jag gjorde nu ikväll, kissade han rejält 3 ggr. Sedan så är han säkerligen ut med Göran när han kommer hem vid 23.30-tiden.
Nu passar jag på att önska er en fin kommande vecka.
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Lena Björk:

Jo jag har forskat lite , min pappa var ju adopterad så jag och min syster letade reda på vår farmor och farfar.
Mamma hade redan letat reda på pappas syskon så dem hade vi träffat innan.
Nu forskar min dotter Elin , hon kollar ännu längre tillbaka på pappas sida och även på Tommys mammas sida.

Min mammas sida är redan forskar om, vi tillhör en stor släkt i Borås som heter ryssnässläkten, vi har tillochmed en egen vapenskylt😃
Sök på ryssnässläkten så kommer den upp på nätet.

Sorgen efter mamma och pappa finns alltid med men den är mer som att man ser de goda och roliga saker man varit med om och som de gjorde.
Visst kan det komma tårar ibland men det är mer sällan.

Att du gråter så är inget fel men du kanske skulle behöva prata men nån om det, det var ju mycket runt allt detta för er🥰

Kramar

Svar: Spännande med er släktforskning.
Sorgen är jobbig när den sätter in som värst, men det är mer och mer sällan jag gråter jag också. Kommer när jag hör speciell musik som mamma & pappa gillade, och när vi åker "hem" till Värmland.

Kramen <3
Annelie

2:a kommentar, skriven , av wiper:

Jag höll på med släktforskning ett tag och även en kusin till mig så jag har fått reda på en del. Sen pratade jag med folk som nu är borta och fick även där reda på lite men det finns mer att hämta. Fast det är påfrestande att hålla på med så jag har lagt ner detta.

Jag är ju ännu äldre med mina 72 år och man känner sorg efter sina föräldrar hur gammal man än blir. Det kommer över en ibland och då gråter jag en skvätt och tänker på dom. Värre är det när man mist sina föräldrar på det viset du gjorde. Det blir ju en stor tragedi som sitter kvar resten av livet. Känner så med dig och övriga familjen. Svårt att ta in

Jag har såna solglasögon som man sätter över sina egna och nu är dom så smidiga och inte så klumpiga som förut. Jag är supernöjd. Ni har så fina hundar och man kommer ut ännu mer då man har husdjur

Nu önskar jag dig en så fin dag som möjligt
Stor varm kram från Malin

Svar: Ja, jag kan tänka mig att detta med släktforskning är tidskrävande.

Mmm, detta som hände med mamma & pappa, är fortfarande svårt att ta in. Men, jag tror jag har min "normala" sorg nu, mår inte alls bra, sedan är ju vissa dagar bättre / sämre än andra.

Ja, jag är riktigt nöjd med dessa glasögon att sätta över.

Kramar om 💗
Annelie

Kommentera inlägget här :