Uschamejjen, jag tycker...

publicerat i Allmänt;
.... vädret eller dagarna blir mer och mer höstlika, REDAN.
Å jag som absolut inte gillar hösten. 
Men, eftersom jag fått mitt målarskrivbord på plats i gästrummet, så får jag väl sätta mig där mer och mer för att måla. 
Jag har många idéer till mitt målande just nu. 
Har du någon hobby du gillar att pyssla med, pysslar du lika mycket året om..??
 
Nu i tre veckors tid (sista veckan, denna vecka), så har Göran jobbat dagtid. 
Det har varit riktigt gött att ha honom hemma på kvällarna, till veckan går han på sitt skift igen, ständig eftermiddag.
Men, snart börjar väl de olika programmen jag brukar följa på teven, så jag brukar ju inte bry mig att han jobbar som han gör.

Men, som det har varit sedan den 22:a juni, så har det varit gött att han varit hemma på kvällarna. 
För att återgå till teven, från och med den 1/10 så kommer vi att halvera vår kostnad för tv-kanaler, internet, då vi kommer att ha allt hos Telenor, går faktiskt ifrån Telia nu, som jag/vi har haft i alla, alla år. Ja, förutom mobilerna då. 
Vilka ha ni..?? 
Näpp, nu ska denna kvinna upp för att vispa ihop 3 dubbel sats pannkakssmet, som det bara är att börja steka sedan när Göran duschar då han kommit hem.
Ha en finfin tisdag. 
Ta hand om er och de dina. 
Kramar om..!! 
 

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Och jag lämnar Telenor fr o m 1 augusti. Går över till ComHem. Både med internet och mobil, sparar in lite pengar på det. Och det behövs verkligen när man lever på sjukersättning. Och hobbies, det har jag flera stycken ju. Älskar ju att pyssla, med allt möjligt; smycketillverkning, tovning, målning (acryl på pannåer), scrapping (korttillverkningen). Har tänkt göra drömfångare av tyg, spetsdukar och spets bl a. Har skaffat hem allt material till det men har inte kommit igång riktigt, men rätt som det är så gör jag det :-) Jag måste ha LUST att pyssla med det jag ska pyssla med annars blir det inte kul och då blir det inte bra. Både lust och ork ska man ju ha, orken är det ju dåligt med för det mesta.
Ja du, de svarta tankarna.... De behåller jag oftast för mig själv också. Varma kramar från mig här i ett regnigt Landvetter! ♥♥♥

Svar: Var du nöjd med Telenor annars..??
Skoj med allt handarbete du har för dig i framtiden. Det är väldigt jobbigt att sitta med handarbete med whiplash-skada OCH fibro + hjärntröttheten.
Därför är det så gött att jag fått ett eget "målar rum" = gästrum, så jag inte behöver plocka bort allt efter mig. Har du också eget rum eller egen hörna i ditt hem..??
Kramar om en GO vän 💞
Annelie

2:a kommentar, skriven , av Pisan:

Ja, jag har varit nöjd med Telenor, de har varit jättebra. Har haft dem lääänge. Och ja, det är jobbigt att pyssla med all jävla värk man har både här och där. Och ibland är det ju nåt ställe på kroppen som man har extra ont i, som man fått nån inflammation i, då går det ju inte att pyssla alls kanske.... Så gudarna ska veta att det inte är lätt att pyssla jämt. Jag får ofta ta många pauser. Samtidigt är jag sådan att jag vill göra klart det jag påbörjat och det kan vara svårt att ta pauser, man "vill" helt enkelt inte göra annat än att göra färdigt... Knäppt, jag vet... :-D Och är jag hjärntrött så går det oftast inte att pyssla, då är det vila som gäller.
Jag har numera eget rum för att äldsta dottern flyttat hemifrån, innan sov jag i vardagsrummet, och jag har en sekretär där jag har alla mina smycken men jag sitter även där och pysslar numera, har gjort plats till alla scrappingsaker där i sovrummet också. Men ska jag pärla eller måla (fast måla var det väldigt länge sen jag gjorde nu) så är det köksbordet som gäller. När jag pärlar så är det ofta stora askar som skall tas fram (har en byrå i vardagsrummet som är full med pärlor och såna grejer) och då räcker inte sekretären till. Hade gärna velat ha ett pysselrum, som du säger är det gott att kunna lämna grejerna framme. Det gör jag i sovrummet nu men allt det andra hade varit skönt att ha i ett pysselrum.
Ha en fin torsdag vännen! Kramis! ♥

Svar: Mmm, vet precis hur du menar att man vill göra klart. Det är ju nackdelen om / när jag målar i akrylfärg, den torkar ju så fort, då är oljefärgen bättre, kan man lämna på ett helt annat sätt.
Usch ja, hjärntröttheten är hemsk, man blir ju totalt däckad.

Kramar om en fin vän.. <3
Annelie

Kommentera inlägget här :