Disig morgon..

publicerat i Allmänt;
... och på 0:an 😒
Jäkla skit, jag som nu har mått bättre värk-mässigt i ett par dagar.
 
Jaja, inget att göra åt, bara att gilla läget.
 
Lördag idag,,, här kommer det inte att bli många knop gjorda, jag skrev i ett tidigare inlägg att jag skulle baka matbröd, men det kan jag fetglömma.
Jag måste ha hjälp med att kavla ut degen och det kan INTE Göran göra nu, eller kan och kan, det skulle han säkerligen kunna.
Men, får inte, stå där genomförkyld, nä tack.
 
Ja, han är totalt genomförkyld, nyser som en tok, jag har aldrig hört någon nysa som han gör nu.
Så, klarar jag mig NU, dels så kommer jag i sådana fall tacka min lyckliga stjärna och sedan så köper jag mig en lott.
 
På tal om lott, spelar ni regelbundet på något spel, köper ni lotter..??
 
Vi prenumererar på Cancerfondens lotter (2 st varannan månad), Lotto (både onsdag & lördag, varje vecka) & Eurojackpot (varje vecka).
Två gånger har vi vunnit på lotterna, några gånger på Lotto (bara småvinster) & någon gång på Eurojackpot (också småvinster).
Det är svårt att vinna, men är man inte med så vinner vi ju aldrig.
 
Lägger ungefär 300;- / månad på spel, visst det är en del, men det är ju en spänning också.
Cancerfondens egna lotteri tycker jag ju även är en bra sak, att vara med i. De behöver ju alla pengar de kan få, till sina forskning.
 
Är det någon av er som är med i Postkodsmiljonären, hur är vinstchanserna där..??
För det har jag aldrig nappat på, ännu.
😄
 
Igår vid 10-tiden rullade jag till Anki & Ozzy, eftersom jag skulle sitta hos Ozzy medans Anki var till Apoteket.
Han är sååå snäll denna stora kille.
 Jag satte mig på golvet bredvid honom, pratade med honom och frågade om jag fick titta på såret.
Fick lyfta på ena bakbenet och bara kikade, snacka om att han fick beröm av mig sedan.
*Gullepojken*
😍
 Gött att ha egen bädd.
😂


När Anki kom hem igen, så tog vi oss en fika. Satt och pratade om allt mellan himmel och jord.
 
Sedan när jag kom hem till mig så la jag mig på sängen, jag var sliten och trött.
Efter cirka 35 minuter gick jag upp och började med middagen, som igår bestod av uppstekt potatis, stekt falukorv och stekt ägg, enkel men ack så god mat.
 
Jag hade egentligen ingen lust att åka och handla, FAN vad jag saknar att kunna köra bil, finns en jättefin handikapps-anpassad personbil till salu nu, men va fasen, vi skiter ju inte dessa pengar.
😟
 
Eftersom jag visste det skulle bli sämre väder under helgen, så satte jag på mig rejält med kläder och drog till Ica Kvantum, å fyyy igår vart jag så ofantligt stressad av att handla, var ju en miljon människor där, är det ingen i Nässjö som jobbar..??
😣


Jag fick det jag skulle ha och drog så hemåt igen.
På väg till Ica, så tog jag och Ann-Charlotte (grannen) följe ner till stan, hon skulle ner och möta upp sin sambo Göran.
Resten av eftermiddagen / kvällen låg jag mestadels..
Idag känner jag mig låg, på dåligt humör, känns som varenda muskel jobbat ett maraton-pass (inte ont, men urtömda på energi).
Fick gå från detta inlägg, för Gaston kom och visade han ville ut, jag passade på att kasta lite snöboll till honom uppepå vägen ovanför oss också, så han fick springa av sig lite.
 Detta är alltså taget från vardagsrumsfönstret, ni ser lite dåligt hur Hembygdsparken fortsätter bortöver.
Saknar dessa fina soliga dagar, igår var det ju en drömdag.
 Precis ovanför de närmsta buskarna går det en väg, som är relativt trafikerad, så det är ingen skogsområde precis, men vi har ju nära till skog och mark.
 
Med detta så önskar jag er alla en fin lördag.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Det undrar jag också! Jobbar inte folk? Alla kan ju inte vara sjuka som vi, eller arbetslösa och går hemma. På fredagar är det SMOCKFULLT med bilar på parkeringen utanför våra mataffärer här i byn.
Vad fint ni har det utanför där ni bor. Jag är så glad i min lilla skogsdunge som jag har här utanför. På sommaren är det helt underbart med den där, man kan inte tro att jag bor "mitt i smeten" som jag faktiskt gör.
Stackars Göran. Jag håller alla tummar, fingrar och tår hårt för att du skall klara dig, men risken är ju väldigt stor tyvärr ♥
Hoppas du har en fin lördag trots att du har en sjukling därhemma nu. Kramisar ♥

Svar: Nä, man får ju hoppas att det är som du säger. Men, egentligen är det ju många yrken som är skiftgång.Jaaee, vi bor jättefint, precis ovanför oss är ju hembygdsparken, som är väldigt mysig.

Tror, tyvärr inte jag klarar mig. klockan är nu 01.35, vaknade för cirka 30 minuter sedan med en igentäppt ena näsborre och en sprängande huvudvärk, den jag sitter och väntar på ska lana efter intag av 2 st Alvedon.
Somnade vid 22.30, har sovit riktigt dåligt den stunden jag har sovit. *suck*

Ha en jättefin måndag min vän.. // Kramar om
Annelie

Kommentera inlägget här :