Så ja, då ljöd mikron...

publicerat i Allmänt;
... att spagettin är klar.
Återkommer när vi intagit middagen, som idag består av spagetti och köttfärssås.

*Mums*
Mätt & belåten vart jag för andra gången idag.
Första gången var på Burger King i Eksjö, japp vi har varit ute och åkt lite, vart inget gående idag.
Dels så har det blåst smådjävlar och sedan så klagade gubben på att han hade ont i ryggen.
Jag tycker väl det skulle vara bättre att gå då, men jag kan ha fel. Är inte utbildad inom sjukvården på något vis.
 
Vi skulle till Fyndladan, som ligger utanför Eksjö, men skiten var ju inte öppet, FAST det stod så på deras hemsida.
Näpp, nu skippar vi den i framtiden också, andra gången  de lovar att det är öppet, och sedan är det stängt.
Snacka om ett störnings-moment.
 
Vi åkte till Dollarstore i Eksjö istället (ja, vi har det även här i Nässjö), där hittade vi bland annat snygga ytterkrukor till våra blommor i vardagsrumsfönstret, det stora fönstret av de båda.
 Det är alltså zinkkrukor med texten Flowers & Garden.
 Detta är alltså handtagena på krukorna.
 
När vi kom hem, så såg vi att även de största blommorna i fönstret också fick plats i sådana krukor, det hade vi ju inte köpt till.
Jag sa till Göran att han kunde sticka iväg i morgon förmiddag, för att köpa tre till, här i Nässjö.
 
Vi satte oss och spelade plockepinn (som vi köpte idag), herrejisses det har jag inte spelat sedan jag var barn.
Det var skoj, men sedan tog kortleken över, vi spelade vändåtta TILLS denna kvinna (alltså JAG) kom på idén, att Göran kunde ju åka till Dollarstore idag, så var det gjort.
Denna idé tyckte min kära make var en strålande idé, så han for iväg.
Själv la jag mig på sängen, snacka om att det var gött att lägga sig.
 
När Göran kom hem, så började han direkt med att hacka lök, då gick jag upp så vi samarbetade med middagsmaten.
Nu har Göran stupit i soffan och jag ska lägga mig.
 
Ha nu en jättefin söndagskväll och kommande vecka.

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Det är verkligen irriterande, att de säger att de har öppet och så har de stängt... Då blir man ju sur :-( Oj, vad granar ni har i fönstret! Som en granskog :-D Fina krukor. Dollarstore är en kul affär.
Hoppas du har en fin måndag. Kramisar! ♥

Svar: Ja, fy fasen. Men nu blir det inget mer besök av oss där, kan de ha sitt "skit-ställe" för sig själva.Ja, dels så gillar vi denna blomma och sedan så är det gött att ha lite fylligare i detta fönster, för trottoaren går precis utanför och de kan se rakt in i vardagsrummet. Finns inga persienner här.
Ja, alltid är det något på Dollarstore, om inget annat så är de ju billiga på godis och färskt är det också *Fniss*

Kramar om
Annelie

Kommentera inlägget här :