Mums, har precis suttit och...

publicerat i Allmänt;
.. ätit en bit av födelsedagstårtan Göran fått av Ica Kvantum, eftersom han fyller 50 år den 7:e april.
Det är deras egna bageri som har bakat denna.
Tyvärr är den lite sned, vart så i korgen på moppen hem.
Den var god, men jag föredrar ändå den djupfrysta princesstårtan.
Men, han vart nöjd, 149;- hade denna kostat oss om vi skulle ha köpt den.
 
På förmiddagen idag sa jag att jag ville till Ullared, Göran sa att han håller sig ute under tiden jag rullar runt där inne.
Men, jag la mig en stund på sängen, där låg jag och tänkte.
Fruktansvärt DUMT om jag ska dra på mig corona och sedan smitta Göran.
Näpp, så vår Ullareds-resa vart inställd.
Vi tog moppen & cykeln bort till Granngården, ÖB & Ica Kvantum istället.
Gaston var med och sprang med Göran idag.
På Granngården köpte vi en säck kattsand, för denna vi skickade efter sist är värdelös, inte själva sanden men för att den dammar så fruktansvärt.
*Fy & blä*
Sedan så hittade jag en stenhård plastboll till Gaston, i mindre modell än vad han redan har.
När vi kom hem, så var han trött, lekte lite med Ozzie på gården, men inte ens det var så jätteroligt, visade att han ville gå in genom att ställa sig vid entrédörren.
 
Igår förmiddag, var vi bort till vår husbil, skulle dammsuga bort all vitpeppar som var utspritt överallt i husbilen, ja även i garaget.
Sedan så hade vi en plastlåda kvar i bilen, men det är ju i den dammsugaren står.
Jag var med och satt i solen.
Sedan åkte vi hem, klädde på oss lite mer och skulle gå en långpromenad.
Men, hann inte så jättelångt innan vi kände att vi skulle ha lite mer på oss, Göran bytte mössa och jag ville ha en mössa & en sjal.
Sedan var vi igång.
 
Någon som vet vad detta är för fåglar..??
Jag själv trodde ju det var svanar, tills de lyfte på huvudet.
 
Denna promenad tog oss 2 timmar igår, det var så underbart härligt.
Tyckte Gaston också, så som han fick springa fritt.
Men, detta är inte vår vanliga tur, utan en som är längre.
 
Göran frågade mig igår kväll vad jag ville ha till kvällsmat, nä ingenting sa jag då, i alla fall inte nu.
Då sa han att han själv skulle ta lite morötter, ja det vill jag också ha sa jag då.
 Gött med morotsstavar och vitlöksdressing.
Ska ätas oftare.
 
Blir det fint väder i morgon också, så är vi nog ute en del, sedan så börjar ju arbetsveckan för Göran igen på måndageftermiddag.

Det är ju sagt att vi ska hämta vår nya husbil nu på fredag (5:e april), men eftersom det är körförbud på den vi redan har (ej besiktad, gör vi alltid innan vi ska använda den) så får vi ju inte köra den till Borås.
Jo då, sa husbilsförsäljaren till Göran, bara ni har gröna plåtar på den så går det.
Men, detta kändes inte bra, så jag ringde upp Transportstyrelsen själv och pratade med de om detta.
Men NEJ vi får inte alls köra med den, så nu är det väl prat på att vi ska få vår husbil levererad till oss i alla fall innan påsk.
Vette fan, om jag vågar tro på detta.
😕
 
På tal om påsk, vi skulle bli 9 personer, eventuellt 13 styckena.
Men, nu är vi nere på 4 styckna, som var sagt från början.
Göran´s familj drar sig för att komma, med tanke på detta viruset.
Men, än så länge så ska vi, syrran och hennes gubbe i alla fall åka.
 
Bara ett par bilder på olika makeuper jag gjort, som ni redan vet så älskar jag ju att sminka både mig själv OCH andra.
Men, jag är dålig på foundation och detta, får väl gå in på Kicks och höra mig för.
 
 
 
Ha en jättefin lördagskväll, och Tack till er som skriver en kommentar.

Kommentera inlägget här :