Mätt och belåten....

publicerat i Allmänt;
... efter dagens lunch som idag bestod av en lammstek som jag gjorde i tryckkokaren igår, men gjorde nog fel så den vart körd två gånger. Så, det slutade ju med att köttet vart så mört så det vart som pulled lamb.
😂
 
Vi skulle egentligen ha haft hemmagjord potatisgratäng till det, men det fanns ju ingen grädde hemma.
😒
Det slutade med kokt ris & vitlöksdressing till och hjälp va gött det vart.
 
När jag åkte ut med Gaston igår eftermiddag, var jag även till OKQ8, för att hämta hem ett paket, jag hade skickat efter nya fönsterlampor till det              ena fönster i vardagsrummet.
 De är stora, så jag tänkte "jisses, hur ska dessa få plats bland blommorna".
Men, det gick bra, tur vi har stora fönsterbräden.
Typiskt, jag fann bara en glödlampa som passade. Det är något jag tycker man aldrig har, nu var det tjock hållare, som vi naturligtvis inte hade mer än en av.
Måste iväg och handla det.
 
På tal om handla, jag måste fixa lite småsaker innan vi åker på torsdagsförmiddag.
Jag måste i alla fall till bolaget, så jag kan köpa med lite vin & öl.
 
Sedan på tal om annan shopping, jag fann ett par snygga byxor till Göran häromdan, visade de honom idag.
Han gillade också de, så nu är de också efterskickade.
 Visst är de fräcka..??
 
Med detta så säger jag hej, jag åker iväg redan idag, både till bolaget och matvaruaffären.
 
Hej svejs..!!

Kommentarer :

1:a kommentar, skriven , av Pisan:

Det lät gott! Vi brukar göra, eller rättare sagt: dottern brukar göra :-D pulled chicken. Det är förbaskat gott det med. Härom dagen hade jag råstekt potatis till, mums!!
Hoppas ni får en fin påskhelg och att allt går bra med resan upp och hem! Kramisar från mig! ♥

Svar: Mums, va gött det lät med råstekt potatis, länge sedan jag åt det.Jo då, resan gick bra, jag låg på hemvägen.
Kramar om <3
Annelie

Kommentera inlägget här :