Hej och...

publicerat i Allmänt;
.. hå, vilket underbart väder vi har idag.
Jag & Tintin var ute med våra vovvs i drygt 1,5 timme idag. vi gick runt sjön som ligger centralt i Nässjö.
Hundarna var nere i sjön och plaskade runt lite.
 
Så, när vi kom hem, var det direkt in i duschen för Gaston, så jag schamponerade honom ordentligt.
Sedan handdukstorkade jag honom så bra som det gick, efteåt så skakade han av sig resten av vattnet i badrummet och sedan så flög han upp i sängen och somnade.
*Vår älskade goding*
 Visst äré vackra färger..??
 
Idag jobbar Göran extra, han sa han skulle börja vid 14-tiden, men han stack ivä tidigare än det, han frågade mig om jag tänkt mig något.
Å eftersom jag inte hade gjort det, så satte han sig på cykeln och drog iväg.
Han är väl hemma mellan 20-21 någon gång.
Eftersom han även ska jobba i morgon, så måste han ju tänka på sin vilotid som är 11 timmar.
Idag & i morgon är det extratimmar, sedan så går han ju på sin 36 timmars helg.
 
Vädret ska väl vara lite så där, ska ligga på cirka 20 grader och sol / regn.
VARFÖR ska dessa regndroppar alltid vara med..??
*suck*
 
Idag på förmiddagen var vi bort till vår husbil, Göran får inte igång displayen i husbilen, typiskt när vi förmodligen får hämta vår nya husbil till veckan.
Men han ringde till Niklas (som sålde den nya till oss) och sa som det var.
Förmodligen är det något så enkelt som att batteriet är urdraget, det var det vi var dit för att försöka få loss, men det var lönt i helvete att vi fixade det.
Så, det får killarna på verkstaden i Knivsta fixa med under tiden vi får genomgång av den nya bilen.
 
Skoj att det närmare sig för vår nya bil, så den 7-10/6 juni ska vi ju mötas upp med Göran´s föräldrar, och två farbröder (till Göran) + deras fruar.
Det ska bli både roligt & trevligt, så då får jag nog användning av min "tantfestis" = 3 liters vitt vin.
😂
 
Med detta lilla så önskar jag en fin fortsättning på denna sommardag. 
 
Dessa rabatterna är utanför vår port.
Visst äré fint..??

Kommentera inlägget här :